Hur vi arbetar
I vårt arbete utgår vi från läroplanen, skollagen, barnkonventionen och vår kristna profil. Vi vill att varje barn och elev ska MÅ BRA och att det ska GÅ BRA för dem. Vi vill att varje barn och elev ska utvecklas så långt som möjligt, såväl kunskapsmässigt, socialt som emotionellt och andligt, utifrån vars och ens förmåga. Vi värnar vi om att se varje individ som den är, och att alla ska känna sig trygga.
Detta gör vi genom såväl förebyggande elevhälsoarbete och det dagliga arbetet med undervisning, fritids- och rastverksamhet. Genom vårt systematiska kvalitetsarbete följer vi målmedvetet upp undervisningens kvalitet och varje elevs kunskapsutveckling, samt utvecklar former för att möta elevers olika behov.
FYRA OMRÅDEN VI FOKUSERAR PÅ
KÄLLSKOLANS LEDORD
Må bra – gå bra
Vi har två ledord som vi utgår från i hela vår verksamhet. Vi vill att alla barn och elever ska MÅ BRA och att det ska GÅ BRA för dem.
I praktiken handlar det om att varje individ ska få möjlighet att stärkas i såväl självkänsla, som självförtroende, social och relationell kompetens samt utvecklas kunskapsmässigt så långt som möjligt utefter sin förmåga.
Vi tror att båda dessa delar hänger ihop. Mår man bra så går det bättre. Går det bra så mår man bättre. Hela vårt arbete syftar till att stärka detta hos alla.